Hvorfor kan jeg plutselig ikke sende ut e-post via min server hos Netbox?

OBS!!!
Pass på at du benytter autentisering ved sending av e-post.
I f.eks. Outlook finner du denne innstillingen i kontoinnstillinger og 'Flere innstillinger'.
Her velger du fanen 'Server for utgående e-post' og krysser av for at utgående server krever godkjenning.
Deretter krysser du av for at det skal benyttes samme innstillinger som for innkommende server.

Dette gjelder etterhvert de fleste nettleverandører/ISP'er i Norge
Bl.a. UPC/GET, Tele 2, Telenor Online, Canal Digital osv.

De fleste ISP'er sperrer for utgående e-post på port 25 som ikke går via deres servere.
Dette gjøres for å hindre at spam (søppelpost) sendes ut fra PC'er som har fått virus.
Det er dog viktig at din e-post sendes ut fra e-post serveren for domenet e-post adressen tilhører.
Ikke minst for å forhindre at mottakers mailserver tar din e-post for å være spam.

Vi anbefaler alle å benytte SSL for inn-/utgående epost.
Dersom du får feilmelding når du forsøker å sende e-post går du inn i innstillingene i e-post
programmet ditt og setter port for utgående mail til 465, og velger at det skal benyttes SSL.

 

  • 9 brukere syntes dette svaret var til hjelp
Var dette svaret til hjelp?

Related Articles

Hvilken server skal jeg bruke for e-post?

Du skal alltid bruke serveren som hører til ditt domene.F.eks. om du har domenenavnet...

Jeg opprettet en e-post konto, men får beskjed om at brukernavnet ikke er korrekt når jeg forsøker å hente e-post.

Brukernavnet for e-post er din fulle e-post adresse, som f.eks. bruker@mittdomene.no

Hvorfor forsvinner e-post fra innboksen i webmail?

Dette skyldes at du har satt opp et annet e-post program som f.eks MS Outlook til å hente...

Jeg får ikke sendt e-post, hva er feil?

OBS!Pass først på at du benytter autentisering ved sending av e-post.I f.eks. Outlook finner du...

Hva er adressen til min webmail?

Du finner din webmail på adressen http://dittdomene/webmailSkift ut dittdomene med ditt eget...